Back
N
o
v
o
H
o
l
d
i
n
g
s

D
e
n
i
n
t
e
r
a

Novo Holdings, som er en del af Novo Group, investerer i life-science aktiver. Og det er ikke småpenge, der er tale om. Faktisk har de investeret knap 38 milliarder kroner i over 300 projekter siden etableringen i 1999.

Opgave

Novo Holdings, som er en del af Novo Group, investerer i life-science aktiver. Og det er ikke småpenge, der er tale om. Faktisk har de investeret knap 38 milliarder kroner i over 300 projekter siden etableringen i 1999.

Det er en smuk fortælling om en virksomhed, der både forstår at lave business på højeste plan og samtidig gøre en forskel i samfundet.

Da Dwarf sidst i år 2017 blev hyret til at bygge Novo Holdings nye website var opgaven lige så enkel, som den var stor. Nemlig at udfolde den gode historie om Novo Holdings.

Den udfordring kunne vi kun sige ja til. Og vi var faktisk også ret stolte over, at et bureau med navnet Dwarf fik lov til at få foden indenfor i Novo-familien, én af Danmarks stærkeste virksomhedsgrupper.

Løsning

For at kunne fortælle den gode historie om Novo Holdings, var det vigtigt at finde ind til kernen af virksomheden. Hvem er de? Hvordan tænker de? Hvad er deres ambition?

Derfor startede vi, i tæt samarbejde med projektteamet, med at researche for at finde frem til Novo Holdings kernefortælling: En virksomhed, der investerer i innovation indenfor medicinalbranchen og genererer langsigtet vækst i samfundet.

Omdrejningspunkterne for sitet blev Novo Holdings identitet, mission og investeringsområder.

Visuelt er sitet opbygget med en synlig og simpel portfolio, der sammen med elegante infografikker danner de visuelle rammer.

Resultatet er et elegant og brugervenligt site, der indbyder til at få mere viden om Novo Holdings.

Resultat

Efter tre måneders komprimeret arbejde, gik Novo Holdings nye site live den 20. december 2017. Vi synes, at sitet taler for sig selv. Med afsæt i narrative illustrationer kan besøgende gå på opdagelse i firmaets portfolio ved at bladre igennem investerings-historien. Det er både overskueligt og indbydende.

Samtidig har vi dedikeret en hel sektion til medarbejderne. Novo Holdings vigtigste ressource er de skarpe hjerne, der arbejder der. Det er i høj grad deres fortjeneste, at de klarer sig så godt. Derfor giver det mening at fremhæve hver enkelt medarbejder med både billede og tekst.

Den Episerver-baserede løsning gør det nemt at redigere og tilføje moduler. Det betyder, at sitet er nemt at administrere i hverdagen.

Udsagn

”Novo Holdings er jo i bund og grund en finansiel virksomhed, og sitet understøtter en strategi om, at være synlige nationalt og M diskret, men også elegant. Jeg er især glad for mobil-følelsen; sitet er designet som en mobile-first løsning, og det har været en stor succes – det er nemt og ubesværet for brugerne at navigere på sitet.”

- Jesper Laursen, Senior Communications Officer, Novo Nordisk Fonden

Løsning

Website

Kompetencer

  • UX
  • Design
  • Frontend udvikling
  • Backend udvikling
  • Digital strategi

Tech

.NET / Vue.JS / Epi Cloud / EPIServer

År

2017