Back
E
T
R
A
V
E
L
I
G
r
o
u
p

P
e
r
s
o
n
l
i
g
o

Etraveli er et verdensomspændende online rejsebureau, som tilbyder en bred vifte af rejser, flybilletter hotelophold, billeje og andre rejserelaterede services. Etraveli blev grundlagt år 2000 og har i dag 12 millioner kunder om året. Etraveli er et af både Nordens og Europas førende digitale rejsebureauer med en fortsat stigende tilstedeværelse i mere end 64 lande og på 81 sites verden over.

Opgave

Etraveli er et verdensomspændende online rejsebureau, som tilbyder en bred vifte af rejser, flybilletter hotelophold, billeje og andre rejserelaterede services. Etraveli blev grundlagt år 2000 og har i dag 12 millioner kunder om året. Etraveli er et af både Nordens og Europas førende digitale rejsebureauer med en fortsat stigende tilstedeværelse i mere end 64 lande og på 81 sites verden over.

Etraveli har, grundet deres stigende digitale tilstedeværelse, et enormt fokus på personalisering af mail indhold og muligheden for mersalg, som ligger til grund for udarbejdelsen af deres ’After Sales Mail’ og mailprogrammets endelige udseende. ASM mailen er kundens bekræftelsesmail, som de modtager dagen efter at de har foretaget et køb af en rejse på en af Etraveli’s mange booking sites. Etraveli ville gerne implementere flere touch points på kunders user journey, og inkludere flere eksterne parametre som Expedia og RentalCars, som skulle understøtte deres stigende fokus på mersalg igennem brugen af personaliseret indhold og kundedialog.

For at imødekomme Etravelis fokus på personalisering og mersalg, var Dwarf nødt til at bygge et dynamisk framework op. Mailen skulle optimeres så den kunne sende personaliseret indhold ud til kunder uanset deres sprog, brands og lande. Personaliseringen skulle hentes fra flere eksterne kilder i udsendelsesøjeblikket og ville give mailen et helt særpræget indhold, som var skræddersyet til den enkelte kunde og deres rejsebestilling.

Løsning

Når kunden har reserveret og købt sin rejse, igangsætter vi ASM programmet, hvor personaliseringen er i højsædet og afspejler det pågældende land og brand, hvorpå kunden netop har købt sin rejse. Derudover kan kunden se sine personlige bookingdata, som indeholder både ordrenummer, bookingnummer, flyafgange og e-tickets med et overblik over antal rejsende.

For at løse Etravelis ønske om mersalg har vi tilføjet personlige tillægsprodukter i kundens bekræftelsesmail, som giver kunden et unikt overblik over hvilke ekstra produkter/services de allerede har købt samt har til rådighed på netop denne rejsebooking. Yderligere har vi implementeret endnu et touch point, som gør det ekstremt nemt for kunden at tage direkte kontakt til kundeservice, se deres e-tickets og undersøge ekstra tillægsprodukter.

Sidst, har vi på baggrund af kundens personlige rejsedata tilføjet et personaliseret Hotel og Bil afsnit i mailen, som tilbyder kunden relevante hoteller, biludlejningsmuligheder og priser, som er baseret på kundens bestilte rejsedato og længde samt destination.

Resultat

I samarbejde med Etraveli har vi skabt personaliserede og datadrevne AfterSales mailprogram i Responsys, ud fra en nøje tilrettelagt kundelivscyklus og samlet en strategi på tværs af alle repræsenterede lande, brands, sprog, valuta og indhold. Vi arbejder på 14 brands og har haft en samlet volumen i 2017 på lidt mere end 150 mio. e-mailudsendelser end etraveli havde budgetteret med.

Løsning

Personaliseret, datadrevet kundeservice og mersalg i AfterSales mail.

Kompetencer

  • Marketing Automation
  • CRM
  • Digital Marketing
  • Frontend udvikling
  • HTML

Tech

Oracle Responsys / Amazon Web Services / OpenWeatherMap / Kibana / ElasticSearch